zaterdag 28 juli 2012

Een kijkje in het vliegtuig van de echte Flying Doctors

Moe van de tour, het vroege opstaan en de gezellige avonden, slaap ik een gat in de dag. Ik had mijn slaap kennelijk nodig, want pas tegen twaalven kom ik mijn bed uit.

De rest van de dag haal ik mijn foto’s op, ik koop een magazine waar ik vervolgens heerlijk in ga zitten bladeren, ik lees wat folders en ik boek de tour voor morgen.



Naast dat alles breng ik ook nog een bezoekje aan het Visitor Centre van de Royal Flying Doctors Service. Ik had in Cairns al naar het Vistitor Centre willen gaan, maar daar was het toen gesloten.

Nu dus naar de RFDS in Alice Springs. Met Marjolein ben ik daar destijds ook geweest. In de zeven jaar die daar tussen ligt, is het wel veranderd; een en ander is verplaatst en het is uitgebreid.
De radiokamer is nog wel hetzelfde. Helaas zit er niemand; het is weekend.

Het museum is uitgebreid met meer displays, een nagebouwd vliegtuig (de binnenkant) en een nagebouwde cockpit.
In het bijbehorende winkeltje hebben ze allerlei leuke artikelen, waarmee je de echte Flying Doctors ook nog steunt.

Het is weer erg leuk om het Visitor Centre van deze fantastische service te bezoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...