woensdag 25 juli 2012

Uluru (Ayers Rock) lijkt groter dan ik me herinner

Na de kleine wandeling van een dag eerder vond ik Kings Canyon aanvankelijk wat tegenvallen. Maar de flinke wandeling die we tijdens deze tweede dag van de tour maken, maakt veel goed.

Wandelen bij Kings Canyon

Kings Canyon

We zien heel wat van Kings Canyon. Ook de plek waar de acteurs uit ‘Priscilla, Queen of the Desert’ in hun uitbundige kostuums Kings Canyon beklommen.
Er blijkt veel groen in Kings Canyon te zijn. Dat in combinatie met prachtig gevormde rotsen, maakt Kings Canyon voor mij heel bijzonder!

Bij Kings Canyon

Kings Canyon

Na een lekkere lunch gaan we naar Uluru (Ayers Rock).
Op twee dagen na was ik daar zeven jaar eerder ook met Marjolein. Ook nu ben ik weer onder de indruk van deze prachtige monoliet. Hij lijkt groter dan ik me herinner van destijds.

Onze gids/chauffeur, Tony, laat ons onder andere rotsschilderingen en de ‘waterhole’ zien. Wie dat wil mag alvast een stukje op Uluru omhoog klimmen.

En dan voegen we ons bij de menigte toeristen om vanaf een afstandje de zonsondergang bij Uluru te bekijken. Ook dat had ik met Marjolein al eens beleefd, maar dit keer lijkt het nog mooier.



Zonsondergang bij Uluru/Ayers Rock

’s Avonds kruipen we weer in onze swag om opnieuw te slapen onder de sterrenhemel…


Dagdeal (468x60)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...