dinsdag 10 juli 2012

Nog een platypus in het wild!

Hoewel ik probeer uit te slapen, ben ik al vroeg wakker. Desondanks is het wel erg lekker om te kunnen blijven liggen. En terwijl ik daar lekker in mijn bed lig, luister ik naar een familie met een hele rits kinderen die druk bezig zijn met inpakken en vertrekken.
'On the Wallaby', de jeugdherberg

Eenmaal mijn bedje verlaten en het ontbijt achter de kiezen, wandel ik Yungaburra in om in dat kleine plaatsje rond te kijken. Er zijn een aantal arts & crafts shops en daar loop ik even naar binnen. Het ene winkeltje heeft prachtig houtsnijwerk, een ander heeft mooie poppen, elfjes en bosfiguren van klei.
platypus


Ergens koop ik een paar ansichtkaarten en een kleine pluchen platypus (vogelbekdier). Dat laatste als aandenken aan de platypus die ik een dag eerder zag.

Yungaburra is echter de plaats om vogelbekdieren te zien. Ondanks dat ik er al een gezien heb in het wild en ze zich meestal pas in de schemering vertonen, loop ik naar het ‘platypus viewing platform’ om er mogelijk nog een te spotten.
Eigenlijk zie ik er direct al een. Al gauw gaat het beestje onder water en zie ik hem verder niet meer.

Terug in het hostel relax ik de rest van de dag met een boek en klets ik wat met mijn Duitse kamergenote.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...