maandag 9 juli 2012

In didgeridoo sferen

Zoals jullie gewend zijn op maandagmiddag een muziekje op mijn blog.

Vorige week kwam Aboriginal Geoffrey Gurrumul Yunupingu al voorbij. En met het speerwerpen en boemerang gooien van twee dagen geleden en, ik verklap het alvast, het beschilderen van een didgeridoo over twee dagen, blijf ik vandaag even in didgeridoo sferen.


In het voorjaar van 1999 volgde ik een cursus didgeridoo in Amsterdam. Een van m’n mooiste herinneringen aan m’n studententijd in Amsterdam.

Aan het eind van de cursus geven we met de hele groep een optreden in een cafeetje in de Jordaan. Erg leuk!

Ik kan dan geluid uit de didgeridoo krijgen en het klinkt ook nog redelijk, al zeg ik het zelf. Maar een van m’n medecursisten, de fanatiekste van ons allemaal, is zo veel beter.

Hij kon het al beter toen hij aan de cursus begon. Hij is er mee doorgegaan en zo veel beter geworden dat een nummer van hem op een Nederlandse cd met didgeridoo muziek belandt.

Hoewel het nummer niet helemaal op de A-kant van een van m’n bandjes past, komt het er toch, voor een deel op te staan. Als herinnering aan die leuke tijd.


Ik zou echter graag dat nummer met jullie delen, maar op YouTube kan ik het niet vinden. Deze kwam ik wel tegen en daar moeten jullie het voor vandaag maar mee doen:


Wil je meer Mark Atkins zien, ga dan naar mijn blogbericht van 29 december 2011.


En ik denk dat ik mijn didgeridoo nog maar even te voorschijn haal en ga kijken of ik nog een beetje didgeridoo kan spelen…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...