dinsdag 3 juli 2012

Een dagje op het rif

Met een boot gaan we naar een rif. Ook dit rif behoort tot het Great Barrier Reef, het Grote Barrière rif.
We kunnen daar gaan snorkelen of duiken. Madelief wil graag een introductieduik maken en ik houd het bij wat snorkelen. Ik zie onder andere gekleurde visjes en koraal.

introductieduik

Maar ook vanaf de boot is er het een en ander te zien. Zo zie ik bijvoorbeeld een schildpad voorbij
zwemmen. Af en toe komt hij met zijn kop boven water. Een leuk gezicht!

snorkelende mensen

Na de smakelijke lunch die we aan boord krijgen, vertelt een bemanningslid leuk en boeiend het een en ander over het koraal en de dieren en schepselen die daar leven.

Daarna was het zwembad weer ‘geopend’. Ik smeer me eerst nog maar eens in met een dikke laag zonnebrand, laat dat wat intrekken en twijfel of ik nog een keer het water in ga.

Als blijkt dat er een bemanningslid met een man die al twintig jaar niet gezwommen had, mee gaat, vraag ik of ik ook mee mag. En daar krijg ik zeker geen spijt van. Het bemanningslid neemt ons mee naar de mooiste plekjes.

Ondertussen knip ik heel wat foto’s met de onderwatercamera. Tja, en dan is het rolletje van mijn camera zomaar vol, terwijl er daarna nog zoveel moois komt.

Ik zie verschillende vissen en allerlei koraal. Ook zie ik een soort schelp die als een klem dicht kan gaan.




Plotseling wijst onze ‘gids’ oogjes in het zand aan. Ze zwemt er naar toe en wij zien een vis in zandkleurige camouflage weg schieten.

Ook zien we knalgeel koraal en elders weer een soort van blauwe bol.
Verderop beweegt er iets van zacht koraal in het water op en neer; een vredig gezicht.

Wat ben ik blij dat dat bemanningslid ons mee op sleeptouw genomen heeft, want wat heb ik mooie dingen gezien!


Na het snorkelen zit ons dagje op het rif er op en gaan we weer terug naar het ‘Beach House’, het hostel. Daar spelen we Uno, een kaartspel dat erg lijkt op pesten, met een jongen uit Singapore en met twee meisjes uit Hong Kong en Engeland.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...