zondag 8 januari 2012

Pelikanen in de stad?!? En jij krijgt de schuld!

In de Lonely Planet heb ik een wandeling door het centrum van Adelaide gevonden. Orange en ik besluiten om die wandeling te gaan doen.

We lopen onder andere door de Botanische tuinen, langs de dierentuin en langs de Torrens River richting het Festival theater. Vlakbij dat theater ontdekken we pelikanen. Die vogels had ik niet in de stad verwacht; leuk om te zien!
We nemen een brug over het water en lopen naar het beginpunt van de wandeling; weer een stukje Adelaide ontdekt!


Zoals ik al eerder schreef, vindt Coby het leuk om ons mee te nemen naar vrienden van haar.
‘s Avonds belanden we bij Sjannie. Zij komt oorspronkelijk uit Maastricht en heeft nog altijd een duidelijk Limburgs dialect en dat klinkt zelfs in haar Engels door.

Haar man is een Schot. Als snel komt het gesprek op reizen. Hij vertelde dat hij wel eens met vier mensen op vakantie ging en dan was er elke dag een ander die bepaalde wat er die dag gedaan werd. Diegene bepaalde ook wat er die dag gegeten werd. Maar, en dat is eigenlijk het opmerkelijkste, er was ook elke dag iemand anders die overal de schuld van kreeg, ongeacht of die persoon er iets aan kon doen. Dat leidde vaak tot grappige situaties.

Goede tips, zo lijkt me! Misschien handig als we straks met Marjolein en een vriendin door Nieuw-Zeeland reizen.

Blijf m’n blog volgen en je leest of we de tips van de man van Sjannie ook daadwerkelijk in de praktijk brengen.


1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...