donderdag 5 januari 2012

‘Klauwen’ kijken en naar het strand

Met 33 graden is het een warme dag. Orange en ik gaan naar de bibliotheek in de stad om daar te e-mailen. We zijn echter te vroeg; de bibliotheek is nog niet open. Gelukkig ligt het South Australian Museum naast de bibliotheek, is dat museum open en is het gratis te bezoeken. Heel handig als je moet plassen, maar ook handig als je even iets wilt bekijken.

In m’n boek had ik namelijk gelezen dat de cassowary, een grote Australische loopvogel, zulke grote ‘klauwen’/voeten heeft. Tijdens een eerder bezoek aan dat museum had ik een opgezet exemplaar gezien, maar had die werkelijk van die grote klauwen? En dus loop ik even naar de desbetreffende zaal om de opgezette cassowary nog eens beter te bekijken. En ja, hij heeft inderdaad grote klauwen!

De kop van een echte cassowary
achter glasin de dierentuin
bij Schloss Schönbrunn, Wenen, 2011.

Later nemen we het oude trammetje (van 1929) van het centrum van Adelaide naar het strand bij Glenelg. Het strand is niet heel erg groot, maar wel mooi met de stad op de achtergrond. Na het strand ontdekken Orange en ik dat Glenelg ook een leuke wijk is met mooie winkeltjes waar we heerlijk hebben rondgesnuffeld.

Glenelg, januari 2002

’s Avonds gaat de barbecue aan. Dat wil Coby graag, omdat barbecueën typische Australisch is. Ze heeft de heerlijke bonensalade die ze met kerst ook had gemaakt weer gemaakt en we smullen er van!

De dag sluiten we af met een bezoekje aan Don’s bioscoop.


Weekdeals (468x60)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...