dinsdag 3 januari 2012

Films, films, films…….en nog eens films!

Totdat we op 10 januari naar Kangaroo Island gaan om daar ook weer te gaan werken tegen kost en inwoning, verblijven we bij Coby en Don.

In die dagen gaan we regelmatig naar de stad om te e-mailen in de bibliotheek, foto’s te laten ontwikkelen en ook weer op te halen, te winkelen, kopen we het ticket naar Kangaroo Island en doen we wat bankzaken.

Bij Coby en Don thuis lees ik m’n boek uit, spelen Orange en ik regelmatig shithead en kijken we film; heel veel film!

Eerder schreef ik al dat Don en Coby erg van film kijken houden. Dat is overigens niet iets wat alleen Don en Coby erg graag doen; van jong tot oud, ze lijken hier in Australië allemaal erg van films te houden.

Ergens kan ik me dat ook wel voorstellen. Hoewel er in Australië erg mooie series gemaakt worden en er ook veel goede buitenlandse series op de Australische televisie te zien zijn, moeten ze het hier met slechts een paar zenders doen. En bovendien worden series en andere programma’s veel vaker dan wij in Nederland gewend zijn onderbroken door erg schreeuwerige reclames. Misschien is dat we de reden dat men hier graag films huurt en kijkt.

‘Don’s bioscoop’ is die week dan ook regelmatig geopend.
De ene avond zit Coby te snotteren bij ‘Patch Adams’, de volgende avond is het science fiction met ‘the 6th Day’, dan weer gaan we naar het wilde westen in ‘Wild Wild West’ om vervolgens met Russell Crowe naar de gladiatorengevechten in ‘Gladiator’ te gaan.
Een heel ander verhaal is ‘the Fifth Element’, één van Don’s favorieten. En wat ben ik blij dat Don eerst een soort van inleiding gaf, voordat we die film gingen kijken. Want, zeker voor iemand zoals ik die niet zo van science fiction en futuristische dingen houdt, is het verhaal anders toch een beetje moeilijk te volgen.



Of we nog meer films gaan kijken?
Jazeker, morgen meer over ons bezoekje aan een echte Australische bioscoop. Welke film draaide er tien jaar geleden in de bioscoop in Adelaide? Je leest het morgen…


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...