zaterdag 10 december 2011

Via de universiteit naar een kippenboerderijtje

Eerder deze week schreef ik al dat we werk gevonden hebben; tegen kost en inwoning aan de slag op een klein kippenboerderijtje.

Aan het eind van de middag moeten we ons melden bij de universiteit in Adelaide. Ian, ‘onze baas’, werkt daar en met hem zullen we dan naar Summertown rijden.

We verwachten een beetje een stoffige leraar. Maar Ian blijkt een beveiligingsman met een kaal hoofd te zijn. Een aardige man.

Als zijn dienst erop zit, gaan we naar zijn huis annex boerderijtje. Dat ligt in een heuvelig gebied. Op weg naar Summertown wijst Ian ons op een koala; de eerste koala die we in het wild zien!


Om het huis van Ian is het erg rommelig. Binnen staan allemaal oude meubels. Een enorm contrast met de huizen die we de dag daarvoor gezien hebben.

Toen we er net waren, had ik zoiets van; “Ik blijf hier hooguit een week en dan ben ik weg”. Aan het eind van de avond voel ik me wat meer op m’n gemak.

Er zijn nog twee mensen die ook tegen kost en inwoning bij Ian werken; een jongen uit Korea en een meisje uit Japan. Dat meisje vertrekt morgen, de jongen blijft waarschijnlijk nog een week.
Volgens mij vinden ze het hier wel leuk; ze zijn tenminste enthousiast. Dus het zal allemaal nog wel meevallen.

Blijf m’n blog volgen en je leest hoe het werken op de kleine kippenboerderij is en of we langer dan een week zullen blijven…


Sinterklaas- en Kerstwinkel (468x60)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...