maandag 7 november 2011

Reiskriebels van m'n kruin tot in m'n tenen

Je hebt de afgelopen weken kunnen lezen welke nummers ik op twee cassettebandjes zette en mee nam naar Australië.

In tegenstelling tot de MP3-spelers van tegenwoordig kunnen er op cassettebandjes niet echt veel nummers. Op de bandjes die ik met me mee nam pasten er 50. Wie weet wanneer ik weer terug gekomen ben in Nederland en is gaan rekenen, heeft kunnen concluderen dat ik dan met die 50 nummers niet helemaal uit ga komen.
Daarom zal ik op de eerste maandag van elke oneven maand een nummer belichten die ik nu op zo’n cassettebandje zou zetten.

Via, via zag ik een paar weken geleden deze videoclip van het nummer ‘I missed you’ van Joshua Radin en ik was verkocht. Een vrolijk muziekje en een clip die de reiziger in me doet kriebelen van m’n kruin tot in m’n tenen.

Door het zien van de clip komen er herinneringen aan m’n reis door Australië bij me boven. Maar ook krijg ik spontaan zin om op reis te gaan; m’n rugtas over m’n schouders te gooien, in een auto te stappen en door prachtige, afgelegen landschappen te rijden. In gedachten meen ik de zon haast al op m’n huid te voelen prikken en zie ik mezelf al bij zo’n ‘truck stop’ uitstappen uit een grote oude auto en het stof van m’n jeans kloppen.

Ja, en als er dan ergens zo’n lekker ding met gitaar staat te liften… Ik geloof dat ik hem dan graag mee zou nemen…

En dat nummer, ja, die zou ik meenemen op een bandje om misschien ook wel zo’n road trip te maken.



Maar het blijft niet bij dat ene nummer. Op YouTube ontdek ik meer nummers van Joshua Radin. Misschien ben ik wat laat met het ontdekken van deze Amerikaanse singer-songwriter, maar wat ben ik blij dat ik zijn muziek ontdekt heb.

Met veel plezier zou ik dan ook volgende nummers van Joshua Radin aan toe m'n bandjes toevoegen:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...