maandag 26 september 2011

En toen was er muziek!


In de weken voordat ik naar Australië vertrek, stel ik een paar bandjes met muziek samen. Die bandjes moeten me gaan vergezellen op m’n reis.

Hoewel ik de bandjes in Australië eigenlijk helemaal niet vaak gedraaid heb, ben ik wel heel blij dat ik ze gemaakt heb. De nummers op de bandjes geven weer wat ik destijds leuk vond of waar ik speciale herinneringen aan heb. Erg leuk om zoveel jaar later op terug te kijken.

Eigenlijk raad ik iedereen aan eens in de zoveel tijd een lijstje te maken met nummers die je op dat moment aanspreken. Je kunt ze, net als ik op een bandje zetten of, laten we het wat moderner houden, op een mp3-speler zetten.
Maar het is ook erg leuk om het te verwerken in een scrapbook. Voeg aan je ‘book of me’ eens een spread toe over je favoriete muziek. Doe dat een jaar of vijf later weer en kijk of die lijst veranderd is.

Op mijn bandjes belanden zo’n 50 nummers. Het eerste bandje begin ik met ‘Down Under’ van Men at Work; zo’n typisch Australisch nummer. Ook wel het officieuze Australische volkslied genoemd. Dat kan natuurlijk niet ontbreken!   



Welke nummers ik nog meer op m’n bandjes zette, kun je elke week lezen op m’n blog.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...